Odgoda ili oslobađanje plaćanja turističke pristojbe za privatne iznajmljivače (paušal)
Pravilnik o odgodi ili oslobađanju od plaćanja turističke pristojbe za osobe koje pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu ili na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu stupio je na snagu 26.03.2020. godine, a možete ga pronaći na slijedećoj poveznici: NN 36/20
Osobe koje pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu oslobađaju se 2020. godini plaćanja pola iznosa godišnjeg paušalnog iznosa turističke pristojbe koju bi bili obvezni platiti za glavni krevet i smještajnu jedinicu u kampu i kamp-odmorištu odnosno prema kapacitetu u objektu za robinzonski smještaj koji koriste za pružanje usluga smještaja sukladno posebnom propisu kojim se uređuje obavljanje ugostiteljske djelatnosti. Također, za cijelu 2020. godinu te se osobe oslobađaju plaćanja turističke pristojbe za pomoćne krevete.
Mjera se odnosi samo na osobe koje pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu.
Paušalni porez, kojeg plaćaju nositelji domaćinstva koje iznajmljuje sobe i apartmane, kako stoji stvar sada, treba platiti, kao i do sada, kvartalno, prva rata, do utorka 31.3.2020.g. , a po već izdanom i primljenom rješenju Porezne uprave, koja vrši usluge naplate, u ime lokalne zajednice, čiji je to prihod.
Svi moji napori da dobijem suvisao odgovor od korisnika tako ubranih novaca, da li se to treba platiti, ostali su isprazna nada.
Ja si ne mogu pomoći, kao ekonomist, i kao čovjek, postavljam sebi i svijetu, jednostavno pitanje : Ako je to porez na djelatnost, a to ono jest, onda se ta djelatnost treba i dogoditi, da bi postojao osnov za plaćanje ! Ako nisi ništa zaradio, a izvjesno je taj scenarij, nažalost bar do 30.6. , zašto onda iznajmljivači to moraju plaćati ? Upornim i preciznim pitanjima samo sam si prouzročio neugodnosti, po ne znam koji put...
